Novi Sad
29.05.2013.
05:48 > 05:49
Otkako je krajem prošle godine formiran tim za preispitivanje masovnih ujeda pasa lutalica, broj prijavljenih slučajeva drastično se smanjio.
  • Ivy

    30.05.2013 17:34
    Dakle svim zloupotrebama se može stati na put, potrebna je samo volja i rad,a očigledno je baš toga bivšoj gradskoj vlasti nedostajalo
  • Kety

    30.05.2013 06:22
    Vizitka
    Svašta tu ima ..... vizit kartu advokata dobijali i klijenti instituta Pasturovog , kakva je njihova funkcija ?
  • Sale

    30.05.2013 05:29
    Nesposobnost
    Neverovatno je koliko su čelnici gradske vlasti nesposobni (mislim i na sadašnje i one prošle)kada im je krađa slivnika i izgradnja azila nerešiv problem... ustvari, tu ne mogu puno da se "ugrade" pa im nije ni interesantno...a građani? naravno da će da trpe.
  • Novonasađen

    29.05.2013 21:59
    nije čudo ...
    pa mi se komentarima izujedasmo gore neg lutalice!Dal i nama treba neki azil?
  • 29.05.2013 20:14
    A šta-kao drugi advokati koji su zastupali Čistoću i koji su naplatili od iste desetine miliona dinara-pošto zastupaju Čistoću 10 i više godina su dobijali slučajeve na sudu, ili su i oni sve gubili, samo njihova imena nije zgodno pomenuti na ovom sajtu?!

    Pravo pitanje je zašto je Čistoća uopšte angažovala advokate, kad ima čitavu pravnu službu, znači pravnike koji primaju platu i koji su isto tako mogli da je zastupaju, kao što je to danas slučaj?!
  • Don Juan

    29.05.2013 19:22
    Mozda su i oni skontali da nase sugradjane, odavno, nema pas za sta da ujede!!! :)
  • Podbarac (ali onaj drugi)

    29.05.2013 17:41
    @Istina @Podbarac
    @ Istina
    Nekako se prepoznaje tvoj stil pisanja od ranije, tipa "ljudi krivi", "plašljiva bića"...
    @Podbarac
    Komšija, sve si rekao kako treba.

    Pre manje od sata čopor pasa je kod Riblje pijace napao 4-godišnju devojčicu koja je potrčala trotoarom ispred roditelja koji su se šetali kolica... A tada su "plašljiva bića" sa obližnjeg travnjaka arhiva kidisala na dete jer su se "uplašila" ili ih je uznemirila popodnevnom odmor od sinoćnog arlaukanja? Ni jedno ni drugo, nego je u prirodi čopora da napada usamljene i slabe, kao što to rade i njihovi rođaci u divljini.
    Drugo, niko ne drži po kući te mešance, pa ih kao onda pušta na ulicu - dosta sa tim lupetanjima. 99% tih pas je i rođeno na ulici.
  • Spark

    29.05.2013 16:54
    @ Istina - Neznanje, neukost i nerazumevanje probl
    Potpisujem od slova do slova. Bavim se psima vise od 30 godina. U 99% slucajeva napad je izazvan reakcijom coveka svesnom ili nesvesnom. Sad ce neko neuk da pita: 'a zasto bi ja znao kako da se ponasam, ovo je svet ljudi, a ne pasa, pas treba da se sklanja, a ne ja...' Odgovor svih odgovora je: PAS JE COVEKOVA ODGOVORNOST I NICIJA VISE!!!
    Posmatrao sam pre dvadesetak dana troclanu grupu ne bas malenih pasa na Limanu koja je u nekoliko navrata nasrnula na prolaznike. U svim slucajevima su bili izazvani agresivnom reakcijom koja nicim nije bila izazvana. U medjuvremenu proslo je mnogo ljudi mirno pored iste grupe pasa i nista se nije desilo, nisu ih ni primetili.
    I deca se cesto ponasaju vrlo agresivno prema psima. Edukujte se ljudi, edukujte decu i bice manje problema. A drzava treba da se stidi, jer su psi na ulici njihova odgovornost. Do sada niko nije kaznjen za izbacivanje psa na ulicu - to valda dovoljno govori.
  • Lara

    29.05.2013 16:34
    nisu prestali napadi pasa
    Informacija da su prestali da ujedaju psi lutalice je netacna.Samo za jedno pre podne na dežurstvo tokom prvomajskih praznika tri pacijenta su se javila u Dom zdravlja sa ujednim ranama, od kojih je jedna povreda razderane šake bila zaista ozbiljna, jedva su to hirurzi sašili, previjala se žena tri nedelje, rana inficirana, gnojila i uz velike količine antibiotika,svakodnevno previjanje. Srećom dobro se sve završilo po pacijentkinju. Lutalica ima po čitavom gradu, i dalje.
  • Istina

    29.05.2013 16:15
    Neznanje, neukost i nerazumevanje problema
    Ovim problemom se bavim ravno 18 godina. Nijedna lokalna samouprava, pored neukog kadra, nije htela da reši problem jer su na njemu godinama zarađivali nezakonito. Problem je sistemski i samo sistemskim rešenjima može da se reši, a ne fizičkom radnjom: sklanjanjem pasa u azile. Koliko sklone, toliko će novih doći... Za sve u vezi sa psima, jedini krivac je neki čovek koji ga je izbacio na ulicu, zlostavljao, nehumano držao i slično, a takvima se NIKO ne bavi! Pas i njegovo ponašanje je samo posledica, a to niko ne shvata. Baviti se posledicom, pa još na pogrešan način (azili, to mnogo košta i u civilizovanom svetu to se smatra zlostavljanjem pasa i onu umiru bez da ih iko ubije - tehnopatija, fizikopatija,
    etopatija). To je propala investicija suda u svetu pre 4 decenije, a ovde se zagovara?! Zar je problem, makar onima koji primaju platu za to, da prouče problem i iskustva sveta? Na UZROKU niko ne radi, LJUDIMA koji prave problem, takođe NIKO se na bavi, a psi se, u ovako većinski primitivnoj sredini, optužuju, umesto onoga ko stvara problem?! Dvostruke su žrtve. Psi ne ujedaju, daleko više njih građana napadaju (teraju ih, tuku, gađaju kamenjem, šutiraju, nemojte mi reći da nije tako, kada svi znamo da jeste?), psi su veoma pljašljiva bića i lajanje nije "napad" već iskazan strah od čoveka ili javljanje, ako pas maše repom!Svaka praiskonska poslovica koja postoji u svim kulturama sveta u vezi psa je apsolutno istinita, pa i ova "Pas koji laje ne ujeda"! Pas je čovekov najbolji prijatelj i voli ga više od sebe, ali u ovoj zemlji deca se od malih nogu vaspitavaju da se plaše pasa:"pojedi, ako nećeš ugrišće te ova kuca"?! Plus, ljudi sa sela, koje je ujeo pas, a kako i ne bi kada ih stalno drže na lancu, nikada ih ne pomaze, često ih "hrane" pomijama, a onda normalan pas, poludi - i čovek biti da ga neko drži na taj način. Prema tome sistem CNR, uhvati, steriliši, vrati kao prelazno rešenje, rad na sistemskim mehanizmima, kažnjavanje ljudi koji prave problem i zlostavljanja pasa, edukacija građana i ljubitelji pasa da hrane, poje i vole ulične CNR pse, svi bi uživali: nebo je dovoljno prostrano za sve vrste i svaka ima pravo na život jer su sve životinje nalik čoveku (imaju iste organe, bolesti) i od Boga su, kao i ljudi!
  • KIMI NS

    29.05.2013 16:03
    pažnja,pažnja
    Ponestalo veštačkih pasijih vilica,pa možda će advokati i njihovi ortaci doktori početi da ujedaju.Budimo na oprezu.
  • omer

    29.05.2013 14:43
    Svi su ćutali godinama i nije im palo na pamet da reše ovaj problem.Čini mi se da ovo rukovodstvo "ima petlju" čim je ušlo u problem i poteglo pitanje i počelo da rešava problem pasa i krađe goriva.. Svi su čutali do sada..
  • NIKI

    29.05.2013 13:25
    šinteriiiii
    Šintere treba uvesti a ne azil i slične gluposti
  • advokat

    29.05.2013 13:25
    reinkarnacija
    http://www.youtube.com/watch?v=8ewGkSvd1YM

    pas sa ovog snimka je u prethodnom životu sigurno bio advokat
  • Lenka

    29.05.2013 11:31
    Mene jedino raduju najave Gradonacelnika da ce se graditi azil jer za nas, ljubitelje pasa je tuzna cinjenica da mnogi vlasnici kupe psa pa kad se zasite puste ga na ulicu. A onda zna se. Sad ce ipak malo biti drugacija i lepsa sudbina tih pasa.
  • 29.05.2013 11:19
    psi lutalice u novom sadu ipak i dalje ujedaju lju
    psi nisu krivi, slažem se, ali problem definitivno postoji. bez obzira na to sto je broj prijavljenih ujeda drasticno smanjen, činjenica je da psi lutalice u novom sadu jos uvek ujedaju ljude. ne znam da li je neko od onih koji su postavili komentare imao lično iskustvo ove vrste, jer kada ste jedan/na od onih koje je ujeo pas (ili samo član porodice), sasvim drugačije razmišljate o svemu. sasvim drugačije se osećate kada vam nakon takvog iskustva na ulici pritrči pas (čak i ako nije lutalica).
    mog oca je pre dva meseca ujeo pas lutalica u NS, i iako je oporavak bio baš mučan,on nije podneo tužbu.
    Iskreno, volela bih da se predomisli...
  • Marijana

    29.05.2013 11:02
    Program
    A ja sam mislila da su ti psi na ulicama program kojeg je najavila bivsa vlast da se psi hvataju, sterilisu (ne razmnozavaju se i manje su agresivni), pa se vracaju na ulice da zive na svojoj teritoriji i u zajednici sa ljudima. Bas sam se sada razocarala. Uzgred, pre neko vece je jedan pas na moje oci ujeo devojcicu koja je vozila bicikl na keju, pored teniskih terena na Limanu I.
  • Stevan

    29.05.2013 10:57
    Godinama je bivsa vlast okretala glavu od ovog problema. Dobro je da je na celo Novog Sada dosao covek koji je spreman da ovaj problem resi. Otvaranje azila i svakako najavljeno formiranje preduzeca koje ce se iskljucivo baviti ovim problemima ce u mnogome smanjiti broj lutalica, a time i ujeda.
  • 29.05.2013 10:48
    "Ti" advokati
    @ Podbarac

    Da ti nisi jedan od "tih" advokta, pa si se nasao prozvan?
  • Samo ih gledam

    29.05.2013 10:41
    Ima tu svasta nesto
    Lov u mutnom po ugledu na Evropu i komsiluk.Ujedi,upadanja u sahte,saobracajke sa vozilima likvidnih drustvenih firmi,kragne,zimi ledenice sa krovova,padovi na trotoaru ispred javnih preduzeca...ma cuda i cudesa i sve to iz drzavne blagajne koju mi punimo.A kad se povreda naplati opet u kafic po ceo dan,kasicica u zube a sive vijuge traze novu ideju za lebac bez motike. E kako neko ovde rece cvrsta ruka i povrede na reviziju, pa Klisa ti mati !
  • Fiverov

    29.05.2013 10:37
    Dunavski park pun lutalica
    Svakodnevno prolazim parkom na posao, pun park lutalica, pre neki dan se potukli medjusobno, ne znas da li da prodjes pored njih, reže, laju... A park pun dece, sunce sija, a moraš da misliš da li će da te ujede koji...nije to u redu! Treba to rešiti! Pozdrav!
  • Podbarac

    29.05.2013 10:11
    I da je jedan mesečno, pa puno je...
    Znači sada pouzdano "samo" jedan Novosađanin bude izujedan dnevno? Alo? Pa ne sme nijedan da bude ujeden!
    Jel neko razmišlja koliko je tu dece u tih "jedared dnevno" i kako će se oni dalje ponašati prema životinjama kad poodrastu?
    Obaška ova histerija oko trovanja i oko "nesavesnih vlasnika": Ta većina od tih 3-4000 hiljade pasa-lutalica se i okotila na ulici, zato i napadaju, brane teritoriju i nakot. Poneki i uginu iz hiljadu i jednog razloga, a za svega nekoliko utvrđeno da jesu otrovani.
    I na kraju: Kakva bre crna mafija - lekari, advokati - lepo čovek kaže: "...Sada trenutno postoji jedna pravna praznina po tom pitanju, Čistoca vise nema obaveze tog tipa.." Otud i manje tužbi, jer Grad nema više obavezu da plaća, a pravo merilo i broj nisu tužbe, nego hitna pomoć. Ajde se raspitajte tamo koliko je povreda, e to je merilo.
  • Darko

    29.05.2013 09:39
    @Umetnost lupetanja - Ispeci pa reci
    Umetnost lupetanja - Ispeci pa reci

    Ostaje im 1,3 miliona eura a ne 300k nisi dobro procitao.
    A nisam ni mislio da ce cela firma dobiti povisice.
    Ti lupetas nevidjeno. Za plate novozaposlenih taj iznos uopste nije mali, a dodao sam da za njihove plate ide i poskupljenje koje je od prosle godine oko 50 % pa na ceo grad kada izracunas 100 po stanu (a po podacima Informatike ima 150000 domacinstava)dodje sigurno bar jos dodatnih 150000 EURA mesecno. Ne mislis da je to malo?
    Poenta moje price je da sve pare od poskupljenja i usteda na ovom slucaju kada bi se upotrebilo u bolju uslugu (novi kamioni, kontejneri...) ne bi bio problem
  • Gala

    29.05.2013 09:35
    A ko je trovao pse i još uvek to radi? Pojeo vuk magarca, jel?
  • Dzukac

    29.05.2013 09:19
    Besno besni...
    Advokati rade svoj posao,cilj je izigrati zakon odnosno iskoristiti rupe u zakonu! Sudije sude na osnovu cinjenica i dokaza i tu je za njih kraj price! Sada trenutno postoji jedna pravna praznina po tom pitanju,Cistoca vise nema obaveze tog tipa,postoji mogucnost da se tuzi grad,ali to ce da traje traje,tako da sada za ujed mozete tuziti jedino samog psa,pa ko uspe pricace!
    Ti sto tuze za ujed psa su isti oni koji se brinu za trovanje po gradu,jaoj jadne zivotinje i slicne gluposti.
  • Marko

    29.05.2013 09:17
    Advokati...
    Ti ljigavci zvani advokati (ne mislim na sve, nego na "ove") će se izvući jer im je profesija da brane kriminalce, a usput su sebe pokrili vrlo dobro, ne sumnjam. Bio sam se povredio pre izvesno vreme, potpuno svojom krivicom. Sreo sam jednog od tih nazovi advokata, neko je probao da me uvuče u tu priču da bi i sam uzeo procenat, a ja nisam odmah ukapirao o čemu se tu radi, ljigavijeg čoveka nisam sreo u životu. On mi je, hmm, "sugerisao" da tužim grad zbog povrede (koja se nije čak ni desila u NS), da mogu da izvučem 10.000 EUR, ali ni u trenutku mi nije rekao da lažem, samo se podrazumevalo, i samo mi je sugerisao kako bi ta "priča" izgledala. Pobegao sam odatle glavom bez obzira. Ali da ga optužim da je planirao neku prevaru, teško bih dokazao, sve da sam snimio razgovor - jer je sve tako sročio, kao da pričamo o stvarnom slučaju.
  • Umetnost lupetanja

    29.05.2013 09:13
    Ispeci pa reci
    Darko
    Posto kazu da se broj smanjio znaci da ce sad za odstete umesto 1,6 miliona eura godisnje ici nekih 300000 eura. Cistoci ostaje 1,3 miliona vise. Gde ce otici taj novac? Odnosenje smeca poskupelo u poslednjih osam meseci skoro duplo...Verovatno ce da padnu povisice plate.

    Sigurno ce te pare otići na povišicu,300K eura na godišnjem nivou kada se podeli na mesečni nivo pa na broj radnika,taman će doboti svako po 5 ( slovima PET ) dinara povišice.

    Ljudi prvo razmislite šta pričate pa onda recite. Mesečno samo za plate radnika firmi poput Čistoće je potrebno oko 50-60 Miliona dinara,podvlačim MESEČNO a koliko je to u eurima možete i samo izracunati!
  • Dragana

    29.05.2013 09:11
    Ovaj tim je trebao biti formiran cim je uocen masovni broj ujeda, a ne da se ceka da se isprazni kasa. Sadasnji gradonacelnik Milos Vucevic je jedini pokrenuo i pristupio ovom problemu.
  • 29.05.2013 08:56
    napad pasa
    Mene je napao čopor pasa lutalica dok sam vozila bickl. Skakali su oko mene, po biciklu, ali me nijedan nije ujeo. Nije mi bilo svejedno, no nisam prijavila nikome taj napad, jer mi je žao tih nesretnih pasa.Nisu oni krivi, nego oni koji su ih izbacili na ulicu. Dakle, tačno je da napadaju, čula sam to i od drugih ljudi i nismo svi bitange koje bi pošto poto da uzmu novac od grada ili od bilo koga drugog. Grad, tj. nadležni bi morali pod hitno da reše taj problem, tako što će obezbediti neki azil za te nesrećne pse, tako što će ih sterilisati i sl.
  • 29.05.2013 08:51
    Oćel' kera?
  • ana

    29.05.2013 08:49
    ?
    Namece se pitanje da li je prethodna vlast bila toliko slepa za to ili je bila deo te obmane!?
  • leeman

    29.05.2013 08:33
    Samo oštro
    Ovakvih malverzacija ima mnogo,gradska vlast je ispravno postupila što je rešila da se obračuna sa tim i tako gradu uštedi mnogo novca,koji može da se uloži u rešavanje problema sa psima,i izgradnju azila.A odgovorne za malverzacije obavezno izvesti pred lice pravde!
  • vox

    29.05.2013 08:31
    ne slusaju gradjane
    Gradjani su to poodavno govorili lokalcima i novinarima da je sve organizoano ali avaj tolika se digla buka na pse da se granicilo sa lincom,i sta sada,eto ukapirali da je ipak sve bilo organizovano,kada gradjani kazu da postoji organizovana kradja pasa,ne veruju,valjda ce jednog dana ukapirati,kada gradjani kazu da sinteri zlostavljaju pse,ne veruju,pa i to ce valjda ukapirati jednog dana.
  • Tea

    29.05.2013 08:27
    Definitivno je u Novom Sadu i okolini veliki broj pasa lutalica, ali me je uvek cudio izvestaj o toliko napada. Strasno je da niko od prethodne vlasti nije ispitao sve te slucajeve, pokrenuo ovo pitanje, a toliko para je uzeto iz budzeta.
  • NS

    29.05.2013 08:14
    Uzimali su novac gde god da su stigli,lazni doktorski nalazi....,sad samo da se resi pitanje azila,a i to ce biti nadam se.
  • 29.05.2013 08:14
    Pa
    Resite vec jednom problem pasa lutalica u gradu i nece biti vise laznih ujeda ni trovanja pasa...
  • 29.05.2013 08:10
    Ma pootrovaše ih!
    Sada nam je i jasno ko stoji iza trovača!
  • Robi

    29.05.2013 08:08
    ...
    Pravda za bubašvabe i prasiće!
  • mimi

    29.05.2013 07:55
    Cime se ljudi sve sluze , lazni ujedi pasa, drzava placa i jos im nevalja .. nije ni cudo sto propadamo...
  • Teča

    29.05.2013 07:48
    "naprasno prestali da ujedaju"...
    Ali ih neki bolesnik i dalje truje ! Sad kad smo rešili lažne ujede, mogao bi se neko pozabaviti i psihopatom koji rasipa otrov po gradu !
  • Darko

    29.05.2013 07:47
    Posto kazu da se broj smanjio znaci da ce sad za odstete umesto 1,6 miliona eura godisnje ici nekih 300000 eura. Cistoci ostaje 1,3 miliona vise. Gde ce otici taj novac? Odnosenje smeca poskupelo u poslednjih osam meseci skoro duplo...Verovatno ce da padnu povisice plate.
  • LimanacNS

    29.05.2013 07:34
    Varljivo leto
    I životinju možeš naučiti redu, potrebna je samo - čvrsta ruka!
  • Nikola

    29.05.2013 07:28
    Nisu naprasno prestali da ujedaju,nego je pre bilo toliko laznih ujeda samo da se uzme novac...,koliko je samo laznih lekarskih izvestaja bilo.
  • Ko baca otvrov po gradu????

    29.05.2013 07:20
    pa naravno da se smanjio kad ej to sva lazirano.
    Ali pse truju po ulicama! LJUDI reagujte! Razbacuju OTROV okolo sta milslite da vas ne dotice? Unosite to u svoje stanove sa ulice a nadlezni cute i gledaju
    sem ako to nije njihovo resenje....
  • Savina

    29.05.2013 07:00
    /
    Prosetajte se Savinom tj Simeona Piscevica-B. Borote, pa kad vas pojure 10-tak crnih dzulova, oticice vam srce u petu. Ko zna koliko ima ovakvih po gradu. Ako nema ujeda, ne znaci da nema dzulova!
  • 29.05.2013 06:48
    Onih 113 koje su psi napali sigurno nisu raspolozei da se bave prosekom. Samo oslusnite nocu kako psi laju i zavijaju na Limanima, kao pravi copor.
  • vox

    29.05.2013 06:35
    jos nesto
    ...nece gradu Novom Sadu pomoci ni 1000 azila iliti prihvatilista,dokle god ne resi problem NEODGOVORNIH VLASNIKA,TU JE SRZ PROBLEMA ZASTO IMAMO TOLIKO PASA NA ULICAMA,kada ste bili pametni da ovo sprecite sto ne uvedete red medju vlasnicima,eno ih izbacuju ko ludi pse,obelezene pse izbacene muce po ulicama,a vlasnik NI JEDAN NIJE KAZNJEN,VLASNICI RAZMNOZAVAJU PSE PO STANOVIMA,KUCAMA,BEZ IKAKVE KONTROLE,PROIZVODE TOLIKO STENACA DA JE OVO PREVRSILO SVAKU MERU,I LOKALNA VLAST NE DOVODI U RED SVE TE KOTITELJE,eno po gradu setaju vlasnici rasne pse koje koriste za priplod,muski do 1000 eur-a naskakivanje,naravno bez poreza,a kuje rasne daju po minimum 5 stenaca neka je svaki po 100 eur-a,naravno bez poreza i kontrole,pa ti vidi koja SIVA EKONOMIJA,A DRZAVA GRCA U MINUSU.Da je opstina pametna da uvede tu red,napunila bi kasu za tili cas,eno po keju setaju se psi bez povodca samo tako,da sam ja vlast,za jedan sat bih napravila kazne bar za 100000rsd garantujem.Zato krenite da dovedete u red VLASNIKE,I TEK ONDA CE AZIL IMATI SMISAO,ovako nista od toga samo ce se ponovo prati novac,a zivotinje patiti i zlostavljati.Ko god ima neko pitanje,spreman sam,sve argumentovano i podlozno proveri,sa onim sta ja znam problem bi bio resen za 2-3 godine,a vidljivi rezultati vec posle 1 godine.Pitajte!
  • -

    29.05.2013 06:34
    -
    kucici na raskrsnici brace ribnikar i bulevara jos uvek koriste pesacke prelaze.

    ljudi koji prelaze put u ul. brace ribnikar ih ne koriste
  • Sale NS

    29.05.2013 06:03
    Opet ista priča ?!
    Sve ovo se znalo mnogo, mnogo ranije. Ukazivano je na spregu lekara, advokata i građana. Majin bata je angažovan u Čistoći (iako su imali drugog advokata) dan po Majinom pristupanju koaliciji sa URS a posle je izgubio sve slučajeve i uzeo lovu. Novaković, kojeg niko više i ne pominje, je totalno ugrobario nekada uspešnu firmu. Pajtićev i Balaševićkin azil nikako da krene a teško da će ga ikada i biti. Preispitati pod hitno sve preusđene slučajeve i uporediti imena lekara, advokaat i građana - biće tu mnogo poklapanja !
  • samprotivsvih

    29.05.2013 05:53
    Što pre propadnemo, pre će nam postati bolje. Kakvi smo to ljudi postali?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna